W okresie wiosenno-letnim chętniej wybieramy spacer na łonie natury niż przebywanie w zatłoczonych pomieszczeniach czy rozgrzanych do czerwoności samochodach. Aż 61% Polaków przyznaje, że w tym okresie zamiast iść do sklepu wolałoby zażywać aktywności na świeżym powietrzu.
Zakupy spożywcze przez Internet to nie tylko trend, ale także rozwiązanie, które pozwala na dużą oszczędność czasu, szczególnie w sezonie letnim. Potwierdzają to respondenci badania przeprowadzonego na zlecenie internetowego sklepu spożywczego Barbora Polska.
Zdaniem aż 60% respondentów jest to oszczędność czasu, ponad 50% uważa, że dzięki temu unika tłumów w sklepach stacjonarnych. Blisko połowa badanych docenia fakt, że nie trzeba dźwigać ciężkich toreb, a cztery osoby na dziesięć (41%) wolą zamienić przeszukiwanie półek sklepowych na spacer. Prawie 13% badanych wskazało, że dzięki zamówieniom spożywczym online łatwiej jest zorganizować spontaniczne spotkanie na działce.

– Wyniki te pokazują, że Polacy wiedzą, jak ważne jest odnalezienie równowagi między obowiązkami i codzienną organizacją, a angażowaniem się w aktywności, które dają satysfakcję i zadowolenie – mówi Agnieszka Śliwka-Stachowiak, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Barbora Polska i dodaje – Przebywanie na łonie natury nie tylko sprzyja zdrowiu fizycznemu, ale także poprawia samopoczucie i równowagę psychiczną. Czas spędzony na zewnątrz ma również ogromne znaczenie dla naszych relacji społecznych. Spotkania na świeżym powietrzu, pikniki w parku, czy grillowanie na działce tworzą niesamowite okazje do budowania więzi z rodziną i przyjaciółmi. Cieszymy się, że dzięki zakupom online dajemy naszym klientom przestrzeń na spędzanie chwil z bliskimi, które są okazją do tworzenia niezapomnianych wspomnień.
Zdaniem większości badanych, w okresie wiosenno-letnim najbardziej pożądane do kupienia przez Internet są chemia gospodarcza (55%) i produkty do codziennej higieny i pielęgnacji (53%). Blisko 44% badanych chętnie zamawia produkty na grilla, takie jak brykiet, tacki, dressingi, patyczki na szaszłyki, itd. Jedna osoba na cztery kupuje przez Internet suche produkty spożywcze, a około 16% - napoje.

Przenosząc część naszych codziennych obowiązków do sfery internetowej, możemy zyskać więcej czasu na korzystanie z aktywności na świeżym powietrzu, spotkania w plenerze i korzystanie ze sprzyjającej pogody, a przede wszystkim pomoże nam to osiągnąć równowagę między tym co „należy”, a tym czego „chcemy”. W ten sposób mamy szansę cieszyć się zarówno aktywnym stylem życia oraz oszczędnością czasu, jaką niosą za sobą zakupy online.
W artykule wykorzystano wyniki badania, przeprowadzonego na zlecenie marki Barbora przez Agencję Badań Rynku i Opinii SW Research w kwietniu 2023 roku, N = 1000.

Więcej informacji: www.barbora.pl